Anche se il nostro focus sui videogiochi non cambierà, sento il bisogno di cogliere l'occasione per dire che "Nintendo è una compagnia che fa ciò che vuole".
Questo tema è nato quando Yamauchi è venuto a mancare. Sento che l'ambiente intorno a noi sta cambiando molto, e da ora in poi dobbiamo ridefinire i compiti di Nintendo. D'altra parte penso che dire "Nintendo fa di tutto" dia un'idea sbagliata della compagnia.
Yamauchi ha sempre detto "Nintendo è una compagnia per l'intrattenimento, e non dev'essere nient'altro", e non pensava necessariamente "intrattenimento = videogiochi". Mi sono sempre chiesto come mettere in pratica ciò che desiderasse, ci ho pensato ininterrottamente, anche durante la pausa di capodanno.
Alla fine, è saltato fuori il termine "Quality of Life". Lo scopo dell'intrattenimento è migliorare la qualità della vita delle persone. Dopo i bisogni fondamentali, viene l'intrattenimento. Tuttavia, quando si tratta di "migliorare la qualità della vita", cosa cambia tra noi e un produttore di elettrodomestici?
All'inizio di quest'anno ho capito che "migliorare la qualità della vita col divertimento", con enfasi sul divertimento, fosse la strada perfetta per Nintendo. Ed è per questo che mi sono concentrato sul tema del QoL nell'incontro con gli investitori di gennaio.
In poche parole, manterranno il focus sui videogiochi. Tuttavia, vogliono espandersi ad altri campi del divertimento, ed è così che è nata l'idea del Quality of Life. Vedremo qualcosa a riguardo all'E3?
Intervista integrale in inglese:
- SPOILER | Mostra
While Nintendo’s president and CEO Satoru Iwata will be facing a crucial challenge later this year, Iwata took time to speak with Diamond.jp about how he’ll be carrying on the will of the late president Hiroshi Yamauchi on how Nintendo should always be a company for entertainment, but not necessarily just for video games.
“Surely, a lot of people around the world must think ‘Nintendo is a company that is just for video games,’ about us, and I believe that there are more and more of our own employees who’ve begun to think like that,” said Iwata. “Some employees that are in charge of making things, are often kept positions where they have to think of how they can make the game in front of them more fun, so I don’t think it can be helped if others outside of our company think like that.”
“So, even if the fact that our focus being video games won’t be changing, I felt the need to take this occasion to say ‘Nintendo is a company that can do whatever they want’.”
Iwata continued, “This subject came to light when Yamauchi passed away, but I felt that ‘our surroundings are greatly changing. We need to redefine what Nintendo must do, from this point on’. However, I felt that saying ‘Nintendo will do anything,’ was also the wrong idea for the company.”
“Yamauchi was one to always say ‘Nintendo is a company for entertainment, and it shouldn’t be for anything else,’ and he didn’t necessarily think that ‘entertainment = video games’. I’ve been wondering how to express Yamauchi’s feelings, and I’ve been thinking about it non-stop, even during the New Year’s holiday break.”
“Lately, the words ‘QOL’ (quality of life) have come up,” says Iwata. “Entertainment is there to improve people’s quality of life. After your basic needs, there’s entertainment. However, when it comes to ‘improving people’s quality of life,’ I didn’t know the difference between us and household appliance makers.”
“At the start of this year, I finally figured that ‘improving people’s quality of life with fun,’ with emphasis to the ‘fun’ would be perfect for Nintendo. And that’s when I decided to use this as a focus during the financial results meeting in January and wrote the manuscript for the presentation.”
Fonte:
Siliconera (tradotto da
Diamond.jp)