»Mudkip98 ha scritto:http://ds.about.com/od/3DSPreviews/a/Ca ... review.htm
Le cose importanti:
Mirror of Fate features polygon-based graphics, but it plays primarily in 2D and 2.5D, with the occasional shift into a fully 3D environment. Whereas Lords of Shadow had an emphasis on combat and action, Mirror of Fate encourages nonlinear exploration and discovery.
The story for Mirror of Fate picks up 25 years after the end of the events that played out in Lords of Shadow. Dracula is gearing up to give humanity hell, and a young vampire hunter named Trevor Belmont steps up to stop him before things get too hairy.
The name “Trevor Belmont” should ring a very familiar bell for Castlevania fans, but again, Mirror of Fate takes place within Lords of Shadows’ continuity reboot, so this is not the same Trevor you know and (presumably) love. You should still recognize some of the threads connecting the characters, though: the gameplay in Mirror of Fate stretches across time, and players will eventually be able to control Trevor’s descendent, Simon Belmont. Two other unnamed characters are in the game as well. As Mirror of Fate progresses, you’re able to switch between the four characters at predetermined points and work through Dracula’s castle during different time periods. Each warrior boasts different abilities, and even though they’re exploring the same castle, there are marked differences between their experiences. Some paths may be closed off to characters that can’t double-jump, for example.
Even though Mercury Steam primarily wants Mirror of Fate to be about exploration, combat still plays a big role in the game. Simon wields the fabled Vampire Killer whip, while Trevor utilizes the Combat Cross that made its debut in Lords of Shadow. Trevor can attack enemies directly with the X button, or execute a weaker, wide-reaching assault with the Y button, which is ideal when he’s surrounded by enemies. Trevor also has access to defensive blocks and dodges, can use light and shadow magic, and can wield secondary weapons like a glaive and an electric bomb.
Simon Belmont doesn’t have his ancestor’s talent for magic, but he has some familiar secondary weapons at his beck and call, such as throwing axes and burning oil that works well against crowds of baddies. He can also summon mystical guardians to fight for him, or protect him from harm.
FALL 2012
... Ho paura ad immaginarmi la cover con due sottotitoli.
E io che pensavo che finalmente avrei giocato un vero Castlevania, ma d'altronde che potevo aspettarmi, Mercury Steam è solo un braccio di Konami...ormai penso che Konami abbia deciso di abbandonare la serie per metterla in mano a Mercury Steam, che non sta facendo altro che stravolgere la seria.
Per carità, sono contentissimo che il gameplay sarà in 2D e il gioco sarà incentrato sull'esplorazione come il glorioso SOTN...però il fatto che sia un seguito di LoS mi fa storcere il naso.
Io ero felicissimo quando ho letto la notizia, pensando: Ci sarà Trevor, ma è fantastico, quindi sarà canonico! E invece...a quanto pare non sarà nemmeno QUEL Trevor, dannazione perché devono fare queste cose sensa alcun senso? Per non parlare poi di Simon...perché anche lui?
E poi, perché due sottotitoli? Se lo chiamassero solo Mirror of Fate non sarebbe 20 miliardi di volte meglio?
Una nota di merito va al sistema di viaggi nel tempo, davvero una cosa inaspettata, ma allo stesso tempo ben gradita per la serie...peccato che non sia stato fatto all'interno della vera timeline.
FlippoH ha scritto:Insomma, seguito di Lords of Shadow, quindi non è canonico, mi spiace Vampire :/
Però non è giusto...
Comunque voglio dargli lo stesso una possibilità ovviamente, non avendo visto ancora nulla ed essendo un grande fan di Castlevania.
Spero almeno che riesca a convincermi il gameplay sperando che sia molto più Castlevaniesco di quanto non lo fosse Los e anche che abbia una buona trama nonostante non faccia parte della timeline. In questo posso ancora sperare.